Projekta priekšrocības
Skultes LNG termināļa projektam ir unikālas ģeogrāfiskas, ekonomiskas un tehnoloģiskas priekšrocības, salīdzinot ar jebkuru citu salīdzināmas jaudas LNG importa termināļa projektu. LNG uzglabāšanas infrastruktūra Skultes projektā nav nepieciešama (tipiski LNG uzglabāšanas rezervuāru izbūve sastāda 70 - 80% no termināļa investīciju apjoma), tās vietā tiks izbūvēts tiešs cauruļvada savienojums ar Inčukalna pazemes gāzes krātuvi.
Skultes LNG termināļa projekta īstenošana neparedz jaunu investīciju veikšanu starpvalstu pārvades jaudu palielinājumā, jo tiks efektīvi izmantota esošā Baltijas gāzes pārvades un uzglabāšanas infrastruktūra ar Inčukalna PGK kā tās centrālo elementu. Inčukalna PGK izmantošana terminālim nodrošina elastību, kāda nepiemīt tipiskiem LNG termināļiem ar LNG uzglabāšanas rezervuāriem: labvēlīgos tirgus apstākļos LNG var tikt importēts palielinātā apjomā, gāzi iepumpējot PGK ziemas patēriņam, savukārt augstas cenas periodos (apkures sezonā) LNG terminālis var samazināt darbības apjomus.
Kopējās projekta investīcijas ir vismaz 3 reizes zemākas, salīdzinot ar jebkuru citu LNG termināļa izbūves projektu, kam nepieciešamas LNG uzglabāšanas krātuves. Ievērojami zemākas būs termināļa operatīvās izmaksas - nav nepieciešams nodrošināt LNG krātuvju darbību.
Termināļa apraksts
Jauda: līdz 6 miljrd. m3 gadā
Regazifikācijas jauda: 17 milj. m3 dienā
Gāzes krātuve: Inčukalna PGK
LNG piegādes kuģa izmēri: 40 000 m3 līdz 170 000 m3
LNG kuģu izlāde: 4 līdz 6 dienas (atkarībā no kuģa izmēra)
Cauruļvads
Torņa veida savienojums ar platformu
Zemūdens cauruļvada garums 5,2 km, lai apietu apdzīvotas teritorijas
Sauszemes izvads 0,5 km no jūras tiks veidots ar horizontālās urbšanas metodi
Pazemes cauruļvada garums 29 km
Savieno zemūdens cauruļvadu un Inčukalna PGK
Cauruļvads ir projektēts lai apietu apdzīvotas vietas